Planetside Terragen Pro Animation 3.2.02.0 (x86/x64) Portable
Terragen 3 - это программа, которая генерирует ландшафты приближенные к реальности. Terragen является мощным решением для рендеринга и анимации реалистичной природной окружающей среды. Решение позволяет создавать воображаемые миры или импортировать набор данных о реальной местности для создания наиболее реалистичной визуализации. Terragen предоставляет возможность контролировать погоду, пейзаж, реки, озёра и океаны, солнца, луны и звёзды. Обеспечивается полный контроль над шейдерными сетями, используемыми для местности, текстур, микрополигональных смещений, облаков и распределения объектов.
Terragen позволяет реорганизовывать планетарные затенения для соответствия вашим целям, добавлять траву и деревьев в любое место, а также другие объекты в форматах TGO или OBJ, в которых вы смоделировали их в сторонней программе. В новой версии предлагаются новые творческие возможности и функции рендеринга, улучшена производительность и расширен рабочий процесс. Terragen Professional Animation включает функции анимации и является самым многофункциональным продуктом Terragen.
Некоторые возможности:
• Гибридный микрополигональный рендерер, оптимизированный для больших ландшафтов
• Рендеринг целых планет, камней, аллей и т.д.
• Экспорт объектов в высоком разрешении со смещенных поверхностей
• Импорт 3D объектов для рендеринга
• Рендеринг миллиона растений и других объектов
• Добавление нескольких текстур и карт размещения в вашу сцену
• Обработка местностей, которые могут измеряться целыми планетами
• Применение почти бесконечных фрактальных деталей к местности и другим объектам
• 3D рисование цветами и масками
• Фотореалистичная атмосфера и солнечный свет
• Объемные облака или быстрые 2.5D облака
• Анимация почти любого параметра с помощью опционального модуля Анимации
Terragen 3.1 Released With Significant New Features
Terragen 3.1 is now available and includes a number of valuable new features. Among the new additions are the ability to add Populations on top of imported and native 3D objects, the inclusion of several new displaceable primitives ideal for creating rock pillars, floating islands, and the like, and further improvement to the 3D preview speed through multithreading enhancements. The data storage engine for the Painted Shader has also been completely overhauled, resulting in a more stable and responsive experience for all Painted Shader operations. Read on for details.
Significant changes include:
• Populate On Objects
• New displaceable 3d primitives (cube, octahedron)
• Improved performance in the 3D Preview
• New "Geog Image Map Shader" can load georeferenced image data (e.g. satellite orthoimagery)
• New Painted Shader back-end improves stability and performance
• Intermittent rendering issues with Spherical Camera rendering are now resolved
• Faster loading of Population Cache files
• Various improvements to object viewing and manipulation
• Many additional bug fixes and other updates, including a fix for 4D noise in animation, resolution of a crash when aborting population phase, etc.
Populate on Object
• The population "sit on terrain" function has now been expanded and renamed to "Anchor". You can now anchor your population to the planet as well as to any object in the scene, or optionally have it free-floating. Anchoring a population to an object can be used to create effects like moss on rocks or trees, to allow better blending of custom imported objects with terrain, and much more.
Arch created with displaced primitives and populate on object - Image by Ulco Glimmerveen
A population of trees anchored to a "greeble"-generated city model - Image by Hannes Janetzko
New Displaceable 3D Primitives
• With the new Cube and Octahedron displaceable primitives, you can easily create pillars, pyramids, and other shapes, displace them for effects both realistic and fantastic, and place them anywhere you'd like. You can even create realistic floating islands, particularly in conjunction with Populate on Objects.
Columns created using new object primitives with heavy displacement - Image by Jon West
What's New in Terragen 3
Terragen 3 is a major new revision of our Terragen product line. It includes a broad range of new features, enhancements to existing functionality, performance improvements, and many other changes.
• More Product Options: Professional and Creative Versions
• Render Elements and Compositing in Terragen 3
• Enhanced 3D Preview
• Fast high detail Global Illumination mode
• Significantly improved population control
• FBX support
• Significant performance enhancements for localized cloud rendering
• Object mesh deformation
• Content library
• Bundled content
• Enhanced DEM format and georeferencing support
• Spherical camera
• Fast Depth of Field blur
• Linux render node
• New shaders and node features
• Bug fixes, performance enhancements, and more
Год выпуска : 2014
Операционная система : Windows® XP|Vista|7 & 8
Язык интерфейса : английский
Лекарство : Встроенно
Размер : 33 MB
Комментариев (0)
Вернуться
Добавить
КОММЕНТАРИИ
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.